Årets Rookie 2016 – Daniel Wallin

Hur länge har du arbetat hos oss och hur trivs du?

Min anställning började i mars 2016, jag trivs väldigt bra.

 

Vad är dina arbetsuppgifter och anställningsform?

Starten hos Teloteket började på supporten där jag fick lära mig och gå igenom systemen och samlyssna på inkommande samtal. Det övergick ganska fort till att man klarade av att ta samtal själv och kunde klicka runt i systemet utan större hjälp. Min anställningsform var satt som porteringansvarig och jag började allt mer gå över och sköta både samtal och den administrativa biten med flytt av nummer. Idag hjälper jag våra kunder med sin nummerflytt och ser till att de behåller sina telefonnummer. Jag sköter även sidojobb som till exempel, inkommande samtal, hanterar blanketter och är även involverad i utvecklingen av ett nytt system.

 

Vad är fördelen med att arbeta hos Teloteket jämfört med tidigare arbetsplatser?

Det jag gillar med Teloteket är både arbetet och gemenskapen. Ambitionen många har är att sträva efter att bli bättre och det speglar den vardag jag upplever på jobbet. Man är ganska fri på jobbet och vi har väldigt roligt tillsammans. Eftersom man ofta sitter mycket i telefonen så blir man per automatik mer självsäker och har lätt att bemöta människor utanför jobbet. Något som sticker ut från tidigare arbetsplatser är mycket teambuilding i form av aktiviteter både på kontoret och resor till andra platser, vilket för mig värderas högt.

 

Vad tror du är anledningen till att du fick detta pris?

Anledningen till att jag fick detta pris skulle jag tro baseras mycket på min nyfikenhet och ambition att utvecklas. Jag själv anser att om man undrar något så ställer man frågor för att ta reda på det och lära sig. Samtidigt försöker jag vara noggrann i mitt arbete vilket kanske speglar just ”Årets rookie”.