Slutfaktura

Vad är det? Hur gör man?

Vad är en slutfaktura?

Slutfaktura är ett begrepp som används för den sista fakturan som går ut för ditt abonnemang när det är avslutat.

Man kan få en slutfaktura av flera anledningar men främst för att man har avslutat sitt abonnemang på egen begäran, eller för att man har bytt operatör.

När man har bytt operatör så finns fortfarande numret kvar, men hos den nya operatören. Då fakturerar den tidigare operatören de månadskostnader som är kvar för abonnemanget.

 

Hur vet jag vad slutfakturan kostar?

Det bästa är att ringa till sin operatör om man vill avsluta sitt abonnemang, dels för att det kan finnas viktig information som man behöver ta del av gällande avslutet, men också för att fråga vad slutfakturan kommer att kosta. Så länge det är du eller ditt företag som står på abonnemanget kan operatören ge ut informationen till dig.

Ett exempel på hur man räknar slutfaktura:

Månadskostnaden för abonnemanget är 500 kr och det är 5 månader bindningstid kvar. Då är det fem månadsfakturor kvar på 500 kr per faktura, som istället bakas ihop till en ”slutfaktura” på 2500 kr.

Enkelt räknat, tar man månadskostnaden multiplicerat med antalet månader bindningstid som är kvar så vet man vad man får i slutfaktura-kostnad.

 

Hur kan Teloteket hjälpa till?

Om ni har kommit överens med oss om att vi ska hjälpa till med er slutfaktura när ni går över till oss så står det i avtalet eller sägs i det muntliga avtalet vilken summa vi hjälper er med. Det står även på orderbekräftelsen som skickas ut efter att vi har registrerat avtalet.

Det finns vissa kriterier som måste uppfyllas för att vi ska kunna göra en utbetalning för att hjälpa er.

  • Er första Teloteket-faktura måste vara betald.
  • Vi behöver få in en kopia på slutfaktura från er tidigare operatör (även specifikationen för denna).
  • Vi behöver få in en faktura ifrån ert företag, eftersom vi alltid betalar till er som kund, inte till er tidigare operatör.

Om det mot förmodan är så att ni har gjort fel i något av de här stegen, så kontaktar vi er antingen via epost eller brev så att ni enkelt kan rätta till det.

Vill ni veta exakt hur ni ska göra, kan ni alltid kontakta oss.

Klicka här för att komma till vår kontaktsida!