Support för Fast telefoni

Klicka på det ni behöver hjälp med

Kom igång

Instruktioner för att komma igång med tjänsten:

Har ni tecknat fast telefoni via telejacket hos Teloteket så behöver ni inte göra något speciellt, då sköter vi allt åt er.

För att komma igång med fast telefoni via mobilnätet så behöver ni stoppa i det SIM-kort som har blivit utskickat till er, det datum som numret flyttas över.

  1. Sätt i SIM-kortet i telefonen ni har fått ifrån Teloteket.
  2. Slå in PIN-koden som står på brevet.
  3. Vänta 30 sekunder-1 minut innan ni ringer så att telefonen hinner känna av SIM-kortet.

Har ni problem att komma igång med telefonin behöver ni kontakta kundservice.

Samtalsproblem via telejacket

Hjälp och tips när ni har samtalsproblem:

När ni har problem med samtal via telejacket behöver ni kontrollera er utrustning. Många gånger beror problem med fast telefoni via telejacket på väder och trasiga ledningar. Då kan man behöva göra en felanmälan.

  1. Kontrollera så att er fasta telefon är inkopplat i första jacket.
  2. Uteslut telefonproblem genom att sätta i en annan telefon i första jacket.

 

Har ni testat detta men fortfarande inte fått igång telefonin, behöver ni kontakta kundservice.

Samtalsproblem via mobilnätet

Hjälp och tips när ni har samtalsproblem:

Fast telefoni via mobilnätet fungerar likadant som en vanlig mobiltelefon. Tjänsten går via det mobila nätet istället för via kopparledningarna i marken.

För att felsöka:

  • Kontrollera så att SIM-kortet sitter rätt i telefonen.
  • Se till så att enheten är laddad, är den urladdad behöver den laddas i minst 20 minuter innan ni testar igen.
  • Slå in PIN-koden som ni har fått i ert brev.

 

Fungerar det fortfarande inte, behöver ni kontakta kundservice.